Endometriose in Balans Logo
Martine
geplaatst op 5-9-2019 om 11:27

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het forum. Ik ben op zoek naar lotgenotencontact.

In het kort mijn verhaal; 

Bij mij is tien jaar geleden voor het eerst endometriose geconstateerd. In al die jaren ben ik twee keer geopeererd geweest. Ik ben sinds kort onder behandeling bij endometriose in balans vanwege heftige buikpijnklachten en extreme vermoeidheid.

Momenteel is er al geconstateerd dat er verklevingen tussen darm en baarmoeder en adenomyose (endometriose in de spierlaag van de baarmoeder) in graad 3-4 zit.  Een MRI scan moet uitwijzen of de endometriose zich ook in de darm bevind danwel beschadigd heeft. In dat geval adviseren ze ook de baarmoeder te verwijderen.

Ik zou het fijn vinden om met vrouwen in contact te komen die weten wat het is om te moeten leven met de extreme klachten van endometriose of die zich herkennen in mijn verhaal danwel zelf voor deze keuze hebben gestaan of inmiddels hebben gemaakt.

Liefs,

Martine 

Lonneke Hoefsloot
geplaatst op 8-11-2019 om 14:18

Hoi Martine,

Jou verhaal is herkenbaar voor mij,, helaas

Ik ben nieuw op dit forum, maar weet inmiddels gedurende 12 jaar dat ik endometriose heb.  De eerste operatie was 10 jaar geleden voor de zwangerschappen. Nu vele jaren late worden de klachten steeds erger en onderga binnenkort mijn 2de operatie. 

Jou klachten zijn zeker herkenbaar. Bij mij zijn er ook verklevingen geconstateerd bij de baarmoeder/ darm en linker eierstokken. Ook heb ik zeer veel uitstralingspijnen naar mijn linkerbeen. Voelt aan als ontstekingen vanuit mijn heup afzakkend naar knie. Hier heb ik gedurende maand veel last van en wordt er moedeloos van. De vermoeidheid en alle klachten samen hebben steeds meer invloed op mij als persoon, gezin, werk en sociaal leven. 

Misschien kunnen we elkaar helpen, wanneer het nodig is. 

Martine
geplaatst op 8-11-2019 om 17:00

Hoi Lonneke,

dank je wel voor je reactie. Wat rot dat je zoveel pijn hebt! Zo erg dat een operatie de enige uitweg is...
De invloed van de klachten op jezelf als persoon, gezin, werk en sociale leven is voor mij ook heel herkenbaar.

lijkt mij fijn om met elkaar in contact te komen! Zullen we e-mailadressen uitwisselen?

Martine
geplaatst op 22-11-2019 om 08:59

Hoi Lonneke,

Door alle klachten en mijn toekomstpespectief heb ik ook besloten tot een operatie. Het lijkt mij nog steeds fijn om met elkaar in contact te komen.

Mijn emailadres is mcg_spruijt@outlook.com 

Ik hoop dat je mij binnenkort een mailtje stuurt. Sterkte met alles.

Lieve groetjes,

Martine 

Wilt u meedoen met deze discussie? Meld u dan nu aan.